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BIO
I'm Donna Sgarbi, I'm a freelance artist / I started my studies in art from a young age doing painting / Right after finishing school I studied Scenography / In 2018 I enrolled in Computer Science at the same time I started to learn Blender / Since then, the creative focus has been linked to the creation of non-existent worlds, sharpening the gaze to create fantastic scenes /
Along the jobs and activities I worked in I found myself modeling, texturing, iluminating, rigging and animating / I started modeling human characters in 2018 with a free software called Makehuman, then I tried Poser and finally found DAZ, which I currently employ / I use it to bridge it into Blender and Unreal Engine as well / I've being rigging and animating human and quatropodes, like a horse, a dragon and a centaur / I've been in projects working on CGI props created for real footag / And I've been in VFX projects doing camera tracking and environment modeling / Lastly and in another field: from 2018 up to day I've make around 30 Instagram filters using SparkAR, in most of those projects I've had to model 3d pieces /
In my work I search for the creation of utopias blending with realism, putting them together, in the same place, so that they can coexist, building so a new world and with that, new scenes / Visually and conceptly I love to blend differents worlds, mixing the quotidian and the fantastic / I think by creating visually new worlds , is created also new ideas for living /
BIO
Soy Donna Sgarbi, soy artista freelancer / Comencé la practica artistica desde chica, estudiando pintura / Al terminar la escuela, estudié Escenografía / En 2018, me inscribí en Informática, al mismo tiempo que empecé a aprender Blender / Desde entonces, el enfoque creativo ha estado vinculado a la creación de mundos inexistentes, agudizando la mirada para crear escenas fantásticas /
En mis trabajos y actividades, me he encontrado modelando, texturizando, iluminando, riggeando y animando / Comencé a modelar personajes humanos en 2018 con un software gratuito llamado Makehuman, luego probé Poser y finalmente encontré DAZ, que es el que empleo actualmente / Lo utilizo para integrarlo en Blender y Unreal Engine / He riggeado y animando humanos y cuadrúpedos, tales como un caballo, un dragón y un centauro / He participado en proyectos trabajando en el modelado de piezas para mixear con real footage / En el campo del VFX he trabajado haciendo camera tracking y modelando environments / Por último, y en otro campo: desde 2018 hasta la fecha he creado alrededor de 30 filtros de Instagram utilizando SparkAR, donde también modelé piezas en 3D /
en mi obra busco la creación de utopías mexcladas con realismo, ubicándolas juntas, en el mismo lugar, para que puedan coexistir, construyendo así un nuevo mundo, nuevas escenas / Me gusta visualmente y conceptualmente mezclar diferentes universos estéticos, combinando lo cotidiano y lo fantástico / Creo que al crear visualmente nuevas escenas, también se crean nuevas ideas para vivir
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Donna Sgarbi
1994
La Plata, Argentina
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